Řeším s klientkou na konzultaci cenu jejích produktů.
Mluvíme o navýšení ceny z 3 900,- Kč na 4 900,- Kč.
To co prodá tvůj produkt není cena. Lidé si kupují věci protože je z nějakých důvodů chtějí.
Ne pro to, že jsou levné.
Slevová akce funguje na lidi, kteří produkt moc chtějí, ale zatím si ho z nějakých důvodů nepořídili.
V ten moment může být sleva mocným nástrojem, proč už nákup neodkládat.
Pokud ale někdo o tvůj produkt nestojí, může místo 4 900,- Kč stát 100,- Kč a stejně ho nikdo nekoupí.
A zrovna tak naopak, pokud někdo tvůj produkt moc chce, je svým způsobem jedno kolik stojí.
„Pokud někdo tvůj produkt moc chce, je svým způsobem jedno kolik stojí.“
Co ale není jedno, jestli lidem umíš vysvětlit hodnotu svých produktů. Jestli jim umíš dát odpověď na jejich PROČ.
Proč zrovna tento produkt?
Proč zrovna od tebe? (a ne třeba z HMka)
Proč zrovna teď?
Dělat dobře marketing znamená najít lidi, kteří jsou ideálními klienty pro tvůj produkt. To znamená, že ho skutečně potřebují, ani o tom možná zatím neví.
Proto říkám, že prodej je akt lásky. Dám si tu práci, aby se lidé, kteří můj produkt potřebují o něm také dozvěděli. Někdy to trvá, jeden příspěvek tuhle práci neudělá. Je potřeba k ideálnímu klientovi mluvit někdy i několik měsíců, než vás algoritmus na sítích propojí nebo i jinde. A je potřeba vytrvat. S postupem času je to snazší a snazší.
„Zákazník potřebuje znát hodnotu tvých produktů.“
Některé mé klientky viděly moji nabídku a hned nakupovaly. Jiné mě sledovaly i roky, než ten krok udělaly. Opravdu nestačí najít díru na trhu, je potřeba o tom co děláme dávat vědět kontinuálně, nepropadat panice, když nejde něco hned nebo když přestane fungovat to, co dříve fungovalo.