Ahoj tvůrkyně,
máš spočítané ceny produktů nebo služeb tak, aby tvé podnikání bylo dlouhodobě udržitelné, aby jsi mohla mít dovolenou a ne dřít několik let bez odpočinku. Mohla investovat do rozvoje svého podnikání, do vývoje nových prototypů a mít finanční ohodnocení, kdy nebudeš muset počítat každou korunu, ale takové, které bude reflektovat tvůj talent i léta praxe.
Teď koukáš na nové ceny a možná tě napadá:
„Tolik si nemůžu říct.
To mi nikdo nedá.
Co když si to nikdo nekoupí.
Co když umřu? :D“
Klasičtí sabotéři, máme je všichni.
Jak postupovat dál? Nabízí se pár možností. Buď budeš pokračovat stejně
a prodávat pod cenou, časem vyhoříš, podnikání položíš a půjdeš se nechat zaměstnat. Najdeš sponzora (třeba manžela), který tě podpoří v tvém hobby, aby jsi ten cirkus mohla i nadále dotovat.
Nebo půjdeš a začneš prodávat za reálné ceny. Ne za ceny, které jsi viděla v Zaře, u Aničky vedle na stánku na Mint marketu či sis je vycucala z prstu.
Za ceny, která počítají se všemi náklady a riziky v podnikání, tak aby pro tebe fungovalo.
Upřímně, proč to nezkusit?
Jak můžeš říct, že to nikdo nezaplatí, když jsi to ani nezkusila?
Vždycky, ale opravdu vždycky bude tvůj produkt pro někoho drahý,
pro někoho tak akorát a pro někoho levný. Otázkou je, proč zůstávat mezi lidmi, kterým se zdá drahý a ne mezi těmi, pro které které je tak akorát a umíš této skupině vysvětlit proč si ho mají pořídit?
Jestli jsou kolem tebe jen samí lidé, kteří vnímají tvojit vrobu jako drahou,
možná jen nejsi na správném místě. Pokud ti po zdražení např. na trzích pořád někdo říká, že jsi drahá a nikdo nenakupuje, tak to neznamená, že máš zlevnit (navíc, jak bys mohla).
Znamená to jediné: přestat na takové trhy jezdit a změnit místo,
kde hledáš své klienty.
A ano, sociální sítě jsou místem, kde velmi snadno přitáhneš správné ideální klienty, když k nim vydržíš dostatečně dlouhou dobu mluvit.
Také můžeš ty, kteří nyní vnímají tvůj produkt jako drahý přesvědčit
o jeho hodnotě a jejich názor změnit.
To nejhorší co můžeš udělat, ale je zůstat v limitujícícm přesvědčení, že to takhle je a ty nemáš žádnou jinou možnost, než se cenami podbízet očekávání. Ale tohle není cesta k udržitelnému podnikání, ale tvému vyhoření a brzkému hledání práce, kde (možná) dostneš za svůj čas adekvátně zaplaceno.
Chceš vědet víc? Ve čtvrtek 9. 10. od 11 hodin pořádám ve své FB skupině webinář „Kde najít ideálního klienta pro můj produkt“.
Připoj se k nám a zjisti, jak ti socální sítě můžou pomoct v prodeji.