Dám ti pár rad, které reflektují současnou moderní dobu. Co tedy funguje dnes?
1) Na vizitky se vykašli.
Lidé se nikomu na základě vizitky neozývají, někam ji nejspíše založí nebo ji doma vyhodí, ztratí či zapomenou. To že něco fungovalo před 10 lety, neznamená, že je to stále funkční.
Hned na místě se navzájem přidejte do přátel na Facebooku, Instagramu, LinkedInu nebo dalších sítích, kde působíte. Pokud někdo na tebe opravdu zapůsobil a chceš zůstat v kontaktu, napiš té osobě druhý den zprávu na messenger či WhatsApp, že jsi ráda, že jste se potkaly a propojily.
2) Přines na ukázku něco ze své tvorby.
Pokud se ti to nechce vozit nebo je to příliš velké či drahé, připrav si v mobilu pár fotek na ukázku a pokud se chce někdo podívat na tvou tvorbu podrobně, nedávej mu svůj web, ale pozvi ho na svoji sociální síť. Když ti dá totiž follow, můžeš se mu pak připomínat skrze svůj obsah klidně každý den.
Kdežto, když ho pozveš na svůj web, tak tam přijde maximálně jednou a kdy ho asi tak navštíví podruhé No zamysli se, kdy? Kam ty sama chodíš každý den? Procházíš lidem jejich webové stránky? Nebo chodíš každý den na sociální sítě?
Takže tvým cílem je přivést je někam, kde ti dají folow a jste v kontaktu na dobro nebo aspoň na hodně hodně dlouho 😉.
3) Elevator Pitch.
Oproti vizitkám něco, co nikdy nevyjde z módy. Je to veledůležitá úvodní věta nebo maximálně několik vět zásadní důležitosti a jejímu sestavení se věnuji i v Marketingové výzvě.
Je opravdu špatně, když podnikatelky neví ani po x letech, co by jejich elevator pitch měl být, jak by měl být konstruovaný a taky jak dlouhý. Doporučuji jeho sepsání a následnému zkracování věnovat potřebný čas a pak si vše natrénovat před zrcadlem, zkusit se u toho natočit a případně doladit. Můžeš si ho klidně napsat na papírek jako tahák.
Elevator pitch má své opodstatnění nejen na networkingu, ale využiješ ji např. v Biu na sociálních sítích, na webu, v rozhovorech a kdykoliv se tě někdo zeptá, co to vlastně děláš.
Teď trochu upřímnosti. Lidé, kteří se tebe zajímají, potřebují rychle a výstižně zjistit co děláš a jestli dokážeš vyřešit jejich problém. Nechtějí na první seznámení poslouchat 10ti minutivý monolog, kde na konci budou více zmatení než nažhavení poznat tě dál.
4) Co si na sebe obléct?
Tak aby jsi se cítila skvěle, pohodlně a zároveň krásná. Pokud jedeš z daleka nebo je venku natolik nepříznivé počasí, vem si oblečení a i klidně boty na převlečení. Nezapomeň
na krásné a kvalitní spodní prádlo, protože to co nosíme vespod, září i navenek. Velkou službu ti dodá červená barva obzvláště na kalhotkách. Budeš doslova zářit a sršet magnetickou energií.
5) Zvol si pro networking záměr se kterým tam jdeš.
Chceš poznat jen nové lidi, kteří mají podobné starosti a radosti jako ty nebo najít nového klienta či dodavatele. Někoho na spolupráci nebo třeba rozhovor pro tvé publikum? Ujasni si to dopředu a lépe se ti budou hledat.
6) Pij střídmě
Pokud je na networkingu alkohol, pij střídmě, dobře jez a prokládej to vodou. Nechceš být známá jako ta, co se tam ztřískala nebo se jí motal jazyk 😉.
7) Jak z networkingu získat co nejvíc ohledně své propagace a obsahu na sítě?
S lidmi, kteří ti jsou sympatičtí si udělej selfie a postni klidně hned na sítě a označ je. Napiš, kde jsi a co se ti na tomto člověku líbí.
V dalších dnech napiš z networkingu na tvé sítě krátký report, označ ty, kteří tam byli a které máš na fotkách.
Budeš tak mít další zajímavý obsah pro své publikum, který nese tvoji autentickou energii. Díky označování a sdílení se pak ukážete navzájem svým komunitám. A ty můžeš získat nové sledující a opět zase o kus rozšíříš povědomí o sobě a o tom co děláš.
Zkrátka networkingem to nekončí, ale spíše začíná a nakolik využiješ ten potenciál pro sebe a svoji propagaci je pevně ve tvých rukách. Takže se nestyď o tom napsat třeba i na blog, newsletter nebo natočit vlog.
8) Kolik mám oslovit lidí?
Záleží na tvém záměru, a velikosti networkingu.
Obecně není cílem oslovit všechny. Zvláště u networkingů, které jsou velké, se nesnaž za každou cenu promluvit s každým. Vybírej si, kdo ti je sympatický. Tomu věnuj více času nebo klidně i všechen.
Tato osoba totiž pro tebe může mít zásadní význam. Na styl “speed date” že si promluvím se všemi a na každého mám přesně 3 minuty a ani o sekundu víc se vyprdni.
Zbytečně by jsi se okrádala o čas tam, kde to obě strany může obohatit a trápila se tam, kde to nemá význam.
9) Nezapomeň, že by sis ten čas měla především užít.
Chceš se vrátit nabitá pozitivní energií a obohacená. Proto při výběru networkingů dbej na to, kdo je pořádá, jaký je program a hlavně na svoji intuici, protože ta ti vždycky správně radí.
Jestli tě zajímá téma Business pro tvůrce a umělce, přijď si poslechnout moji přednášku na networkingu, který pořádám 20. 9. 2024. Podrobnosti najdeš na linku zde.
Těším se na tebe 🙂
Bára Severin Mentorka tvůrkyň