Instagram si opět hraje s algoritmem.
A pozor: zvyšuje dosahy. To otevírám jedinečnou příležitost vybudovat si nebo zvětšit svoji komunitu.
Pojď se hecnout a přidávat reels každý den. Možná jsi to už zkoušela a nedostala jsi se dál než na pár stovek shlédnutí.
Proč tomu tak je?
Možná jsi neměla nápady pro tvorbu obsahu, který by skutečně zaujal studené publikum. Nedala jsi lidem důvod, aby tě sledovali.
Vždy o tom musíš přemýšlet jako o celku.
Kdo je tvůj ideální klient?
Co řeší? Jaké má problémy? Co chce zlepšit?
Proč by tě měl sledovat?
Nikdo tě na sítích nesleduje? A dala jsi jim důvod?
Dám ti příklad:
Děláš taneční módu, dostala jsi se k tomu tak, že sama tančíš. Proto velmi rozumíš tomu, jak má taneční oděv vypadat, jak má být konstruovaný a z jakých materiálů, aby se v něm dobře tančilo.
Aby jsi tohle oblečení prodala, potřebuješ komunitu, které budeš prodávat. A nejsnáze se komunita buduje na sociálních sítích.
To bude tvůj první krok. Potřebuješ dostatek sledujících, protože až jim začneš prodávat, mysli na to, že konverzní poměr je cca 2%, teoreticky ze 100 lidí tedy nakoupí 2.
První krok, který potřebuješ udělat je vybudovat komunitu.
Aby jsi si budovala skutečně relevantní publikum, je potřeba se zamyslet, kdo je tvůj ideální klient.
A jít do hloubky, ne jen klouzat po povrchu.
Pokud jsi doposud jistila, že je tvá ideální klientka žena, co má ráda módu, originalitu a ráda si dopřává, věnovala jsi definici asi tak 3 minuty času.
A výsledky tvých prodejů budou zřejmě odpovídat vloženému úsilí do definice tvého ideálního klienta.
Prozradím ti, že já osobně věnuji definici svého ideálního klienta hodiny, dny a někdy i týdny.
Takže, až si uděláš čas a začneš o něm PŘEMÝŠLET, tak dostaneš takovou definici svého ideálního klienta, že ten až si přečte tvůj příspěvek tak si řekne, ona píše přesně o mě!
Jdeme dál. Děláš například ty taneční oděvy a přemýšlíš pro koho můžou být, ideálně s tužkou v ruce.
Uděláš si marketingovou seanci (jak na ní učím v Marketingové výzvě) a uvidíš ženu – tvoji ideální klientku, mladou ženu, hodně pracuje a má sedavé zaměstnání, hledala naplnění volného času, aby dělala něco pro sebe, něco co jí bude bavit a po tanci už dlouho toužila.
Našla si tedy jeden kurz ve svém městě kam 2x týdně chodí. Naprosto jí to pohltilo a teď kromě jedné lekce týdně hledá, kde by mohla chodit tančit do živých kurzů, masterclass, do zaměřených klubů nebo alespoň on-line.
Má absolutní nadšení pro věc, ale chybí jí spousta dílků do skládačky, kterých se jí na lekcích nedostává, začne hledat na internetu, jak se dělají jednotlivé figury a pohyby, trénuje si to a dělá pokroky.
Propadne tomu a začne pořizovat profesionální boty a oblečení. Baví ji to a tak moc, že každý měsíc jde velká část výplaty na její nové hobby. Pořídila si už troje boty a šestery taneční šaty do tématických klubů, čtvery sukně a topy na tréninky. K tomu speciální punčocháče.
Má absolutní nadšení pro věc, ale chybí jí spousta dílků do skládačky.
Teď se pojď vrátit před tu fázi než začne jak zběsilá nakupovat taneční šaty. Co jí ty můžeš nabídnout na základě definice výše, aby tě začala sledovat a potom u tebe nakoupila.
Léta tancuješ a jsi v tom profík. Můžeš jí třeba na Instagramu předvést jednotlivé pohyby a kroky. Nic složitého, pořád si nepamatuje ani základní krok. Vysvětluješ jí jednotlivé pohyby a kroky. Ukazuješ v reels práci rukou, jak mít položené dlaně a jak prsty, aby to vypadalo dobře. Ona tě nadšeně sleduje, doslova hltá každý reel, ukládá si je, komentuje, k tvému obsahu se vrací.
Pak jí můžeš ukazovat složitější taneční figury, aby jsi jí ukázala, čeho všeho může v budoucnu dosáhnout.
Samozřejmě, na všech videích máš svoji tvorbu, taneční oblečení, které sama tvoříš a chceš samozřejmě i prodávat.
Přidáš i videa, kde vysvětluješ, proč je tento taneční oděv zrovna tady z toho materiálu, proč je zrovna tento materiál tak úžasný na tanec.
Proč máš na sobě takový střih, který máš, že tady ten rozparek musí být dlouhý až sem nebo až tam, aby se v tom dobře dělal právě takovýto pohyb. Proč tento typ rukávů a takováto délka. A samozřejmě nezapomeň zdůraznit, že vše je tvá tvorba.
Můžeš také přidávat tipy, jak si díky pár minutám tance třeba můžeš protáhnout tělo při celodenní práci u počítače. Nezapomeň, že tvá ideální klientka pracuje celý den v sedě, máš to v definici 😉.
To byl první krok k budování komunity a žhavení tvé ideální klientky.
Teď tě tvá ideální klientka sleduje a začíná být čím dál víc nažhavená si u tebe oblečení nakoupit.
U definice Ideálního klienta musíš jít do hloubky, ne jen klouzat po povrchu.
A jak to teď udělat, aby u tebe skutečně nakoupila, aby se k tobě vracela a pořizovala si krásné věci od tebe klidně každý měsíc? Aby neváhala u tebe utrácet desetitisícové částky a opakovaně?
Pojď pod mým vedením projít on-line programem Marketingová výzva, který jsem vytvořila přesně pro tuto fázi podnikání.
Ukážu ti prodejní strategie (ano, vždycky musíš mít nějakou strategii), které jsou vhodné pro malé byznysy nás lokálních tvůrců. Jestli si doteď kopírovala reklamní triky místního super marketu, tak se nediv, že ti to nefungovalo. Každé zboží potřebuje jinou strategii.
Půjdu s tebou do hloubky definice tvého ideálního klienta. Neboj, nemusíš nad tím hned trávit týdny, ale doporučuju ti 2 hodiny po dobu 2 měsíců. Zdá se to moc? Za to, že tvá komunikace na sítích posune mílovými kroky směrem k tvým vysněným výdělkům? Že se za ty 2 hodiny posuneš pod mým vedením tam, kam by jsi sama kráčela roky?
Naučíš se přemýšlet nad marketingem tak, aby se stal přirozenou součástí tvého života. Nevyšťavoval Tě, zapomeň na tříhodinovou tvorbu jednoho reelu, který vidělo sotva 200 lidí. Naučím tě, jak udělat 10 reelů najednou během půl hodiny a máš na 10 dnů vystaráno. Celej týden se pak můžeš dloubat v nose. A dosahy budeš mít tisícové až desetitisícové.
Staň se bohyní marketingu v on-line programu Marketingová výzva. Nyní za neuvěřitelnou předprodejní cenu a ještě s fantastickým bonusem.
Klikni sem a objednej si program Marketingová výzva nově s 2 měsíční živou podporou.
Tahle šance už se nebude opakovat. Předprodejní cena končí 30. 5. 2024.
Těším se na tebe 🙂
Bára