Proč jsou designérky tak moc utahané a na prahu vyhoření?
Možná jsi v tom bodě i ty.
Dám ti příklad přímo z mojí branže, kterou tak často vídám.
Náplň její práce je:
Designérka
Konstruktérka střihů
Švadlena
Nákupčí
Prodejce
Marketérka
Manažerka i executivec (tohle je jeden z největších problémů, inspiruj se u firem – mají manažery a executivce)
Účetní
Tak trochu IT
Fotografka
Modelka
Copywriter
A mnoho další, klidně mě doplňte.
No a když se podíváš na ten výčet odborností za co všechno sama sobě platíš?
Za švadlenu, viď? A tím to končí.
Tady dost pomůže hodně z toho delegovat a pak ti nezbyde nic jiného než tu částku do cenotvroby započítat, jinak zkrachuješ velmi rychle.
Ale neplatit sama sobě to lze delší dobu. Přehlížet, že to takhle v životě nemůže vycházet. A že čím víc pracuje, tím víc je naše situace horší.
Každá práce, kterou pro své podnikání děláš by měla být finančně ohodnocena.
Jinak to z dlouhodobého hlediska není udržitelné. Správně nastavená cena je základ, ale tím to nekončí. Potřebuješ se za ní sebevědomě postavit
a jít prodávat.
A prodej není jen o tom, že někam dojedu, tam si stoupnu a čekám, co prodám.
Jestli to s podnikáním myslíš vážně, jestli z toho chceš vybudovat něco,
co tě bude úspěšně živit. Co tě zaopatří i v tvém důchodovém věku s minimem tvé invence, tak je potřeba budovat si osobní ZNAČKU.
Budování značky je dlouhodobá konzistentní práce.
Jak na to?
Využij sílu sociálních sítí – tvorba obsahu přiblíží tvému publiku tvoji osobnost, energii. Dá možnost lidem tě obdivovat, ztotožnit se s tebou v některých tématech. Stejně tak tě někteří nebudou moci ani vystát.
Na sociálních sítích si budeš budovat svoji značku,
komunikovat s publikem a také prodávat.
1) Budeš součástí rozhovorů a tak se ukážeš novému publiku.
2) Média – neomezuj se jen na sociální sítě, ukaž se jako pravý odborník. Aktivně oslov média s náměty na rozhovory a reportáže. Postupem času tě média začnou oslovovat samy.
3) Festivaly, veletrhy, networkingy – vyjeď mezi lidi a poznej se s nimi živě.
4) Buď hostkou na on-line konferencích – v začátcích, kdy je tvá komunita malá to je skvělý způsob, jak se ukázat tisícům lidí.
5) Neboj se organizovat své živé akce. Klidně začni setkáním o pěti lidech, nazvi to dámskou jízdou a k akci se stovkou lidí se dopracuješ.
6) Tvoř si zapamatovatelnou vizuální identitu.
Úspěšný prodej není o jednom akčním kroku a jediném reakčním výsledku.
Časem ti půjde vše snadněji, zvládneš toho více a prodeje budou růst.
Více si povíme ve čtvrtek 9. 10. od 11 hodin
na webináři „Kde najít ideálního klienta pro můj produkt“.
Zapiš si termín do diáře, ať ti neuteče. Jo, a je zdarma.
Těším se na tebe 🙂
Bára