Tvůj byznys nejsou ponožky.

Neměň ho každý den. Proto uspějí jen ti, co mají výdrž.


Vidím často, že ženy místo toho, aby se vrhly na nějakou analýzu nebo jen prostou sebereflexi, tak první co udělají je změna předmětu podnikání.

Z malování obrazů najednou dělají kurzy nebo vyráběly šperky a teď se vrhnou na pletení ponožek. A tak dále. Jenže, pokaždé začínají od začátku. Vidím takové změny klidně i 3 x do roka.

Opravdu si uvědom, že se v tento moment zahřáté publikum mění na chladné, protože přicházíš se zcela novou nabídkou, která s předchozí nijak nesouvisí. Místo zlepšení matketingových a prodejních dovedností a strategií začneš pěkně od začátku s úplně jiným produktem.


Co se stane?

1) přijedeš tím o nažhavené publikum

2) v marketingu a prodeji děláš opět ty samé chyby jen s novým produktem, takže výsledek bude opět stejný, jen jsi zahodila stovky hodin práce do koše.

Neexistuje, že na marketing nemáš čas. Čas si děláme. A pro úspěšné podnikání je to velmi důležité.

V naší branži vidím tuhle změnu předmětu nebo oblasti podnikání často. A to je sabotér jako prase.

Co může být příčinou?

1) Tvůrkyně nemá trpělivost, některé věci chtějí opravdu čas. Zahřáté publikum raději zahodí a začne znovu s novým produktem.

2) Nechce se jí dělat nové kroky, které by znamenaly jakékoliv vykročení z komfortní zóny.

3) Opakuje stále dokola to, co nefunguje a čeká odlišný výsledek. Pro odlušný výsledek je potřeba něco začít dělat jinak nebo přidat něco, co zatím nedělala.

4) Řídí se radami mentorů, které jsou zdarma bez vyhodnocení vhodnosti pro aktuální fázi a oblast podnikání.

Pozor na záměnu strategií

Každá skupina produktů nebo služeb má svoje prodejní strategie a postupy. Například vidím, že postupy pro budování povědomí v on-line podnikání a službách jsou použité pro prodej fyzických produktů, což v důslednu nefunguje a ani nemůže.

V podnikání je opravdu důležité věci nevzdávat předčasně.

Umět vše dotahovat dokonce a také vyhodnocovat. Pokud mi něco nefungovalo, tak to musím příště udělat jinak, ne pokračovat stejným nefunkčním způsobem dál a jen vyměnit produkt za jiný, protože to opět nebude fungovat.

Například, neprodala jsem ani jeden produkt. Proč se tak stalo?

Ptám se sama sebe:

Jak je velká má komunita? Je dostatečně velká, aby naplnila konverzní poměr 2% nebo mám na Instagramu 50 sledujících a prodávám jen tam?

Pokud mám malou komunitu, věnuji se její rozšiřování.

Pokud mám dostatečně velkou komunitu a z toho určitě procento zahřátých lidí, tak z těch zahřátých lidí to jsou obvykle 2%, co nakoupí.

Pokud je zahřáté publikum dostatečně velké, ptám se sebe, prodávala jsem dost?

Kolik jsem napsala prodejních příspěvků a kolik prodejních e-mailů?

Kolik lidí si to skutečně přečetlo nebo shlédlo video?

Už jsem viděla „kampaně“ tvůrkyň, kde za 2 vrcholné týdny kampaně napsali 1 prodejní post. To je žalostně málo, protože ve vrcholné části kampaně musíš přispívat každý den a každý příspěvek, video nebo e-mail MUSÍ být prodejní. Ne vzdělávací, ne budovací, ne tlachací, ale PRODEJNÍ. A je v pořádku prodávat i jinde než na zdi Instagramu.


Chceš vědět, jak můžeš zlepšit svůj prodej nejen na sítích?
Nebo další nášup tipů?

Stačí kliknout na tento odkaz.

Těším se na tebe 🙂
Bára

Bára Severin
Jsem mentorka pro podnikající designerky a umělkyně. Naučím tě jednoduchou strategii pro tvůj business, aby si mohla tvořit ve flow. Dokážeš tak vydělávat krásné částky, které si zasloužíš tím, co tě maximálně baví!
Komentáře